Aini

Wednesday, July 9, 2008



Nama: Ainifadhilah Binti Mahayuddin

Nickname: Ad, Aini..Fura!

DOB: 10 September 1987

Asal: Ipoh, Perak

Batch: July 05

Program: Information Communication Technology



Telah menceburi bidang persembahan pentas sejak bangku sekolah. Mula aktif berlakon drama ketika sekolah menengah, tapi xde pengalaman pertandingan. Berjinak ngan teater sejak masuk utp..sejak join Drama & Theare I dan II. And then terbuka hati nak g audition TTS mase 1st yr 1st sem, time tuh penghujung sem July 06 kot. Teater pertama yang aku involve, QUM! Sempena Minggu Penghayatan Ramadhan (MPR), memegang watak sbg Fura Panda [mmg melekat tros watak tu ngan aku smpi skrg]..hahaha!! Bermula dr situ aku mula suka dan cinta pd teater..cewah~

Pastu aku dpt peluang blakon lg bawah arahan Doc, cite Asylum. Citer asal Asylum xde watak perempuan. But then Doc hidupkan watak Fura Panda dlm Asylum. Pastu mmg dak2 TTS len sume pakat panggil aku FURA!!!hehehe…..on mid July 2007, aku join FTP 2007 kt Taman Budaya bersama yg lain. Kali ni aku memegang 3 watak; Fura Panda, Hayati-tukang masak dan Madam Hilary. Pengalaman yg xbole lupa time FTP 2007, watak Mdm Hilary perlukan aku pkai wig!!!kaler merah plak tuh… tp alhamdulillah..sbb watak tu yg bantu naikkn aku. Berkat tunjuk ajar Doc dan sokongan kwn2 satu team..aku menang Anugerah Pelakon Harapan Wanita Terbaik FTP 2007 menerusi watak Madam Hilary.

Sejak tuh..aku makin aktif ngan TTS..bole kate sume show TTS pastu aku blakon.haha! [aku x giler watak~] Antara cite yg aku involved setakat ni: Asylum, Qum!, Transit, Cinta Sang Arnab, Jebat dan Sasau. Jenis watak yg aku bawak setakat ni pelbagai..dan berharap dpt membawa lebih byk perwatakan berbeza dan mmbaiki mutu persembahan. Weeeeeeeeeeeee~

Sekian….~

2 kritikan :

Fazlia said...

amboi.. adik kak lia ni.. ada calon jadi pelakon wanita terbaik tak lama lagi.. apsal tak letak gambar yg cute mute tu??

Nuriman Talib said...

Kak Fura~ nak sign~